Accés al contingut Accés al menú de la secció
Inici  > Protocol específic per a la ...
 
Dijous, 18 de maig de 2017

Protocol específic per a la lluita contra l'assetjament escolar a l'alumnat LGTBI

A instàncies del Parlament de Catalunya, el Departament d'Ensenyament ha elaborat aquest protocol específic de prevenció, detecció i intervenció.


El Departament d'Ensenyament ha publicat, coincidint amb el Dia Internacional contra la Homofòbia, Transfòbia i Bifòbia, el protocol específic per a la lluita contra l’assetjament escolar a l’alumnat LGTBI –lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals-. Aquest document està publicat a l’XTEC, la xarxa telemàtica de Catalunya, i s’ha generat a instàncies del Parlament de Catalunya. El protocol està a disposició de tots els centres educatius i recull les diferents actuacions d’Ensenyament en aquest àmbit.

El protocol és una eina per prevenir, detectar i intervenir  enfront  situacions  d’assetjament  a  l’alumnat  per  motius d’orientació afectiva sexual o identitat de gènere. Així, es vol sensibilitzar els docents, centres educatius, famílies i alumnat sobre les conductes assetjadores i en la importància d’educar en la gestió positiva dels conflictes. També es dona especial importància a la prevenció com a mesura per evitar conflictes futurs.

El protocol estableix quins són els conductes i els circuits de coordinació entre els diferents actors de la comunitat educativa, i alhora aporta elements per detectar conductes d’assetjament i saber com actuar per evitar la vulneració dels drets de l’alumnat LGTBI. Per exemple, s’estableixen aquelles senyals que poden indicar situacions d’assetjament, com ara baixa autoestima, disminució del rendiment escolar o canvi de comportament diari. També s’inclouen orientacions en cas d’haver de tractar el tema amb el grup classe o amb les famílies.

El Departament d'Ensenyament disposa de recursos i materials per tractar sobre la diversitat de gènere i orientació sexual. És el cas del Model d’atenció a infants i adolescents transgènere o intersexuals en els centres educatius, document que recull les actuacions a realitzar en els centres educatius per garantir que aquests constitueixen un entorn amable on viure la diversitat d'identitat de gènere.