Accés al contingut Accés al menú de la secció
Inici  > RECURSOS  > Dossiers temàtics
 

Dossiers temàtics

Mensualment DIXIT realitza dossiers temàtics sobre temes d'actualitat. Aquests dossiers inclouen tot tipus de documentació i recursos sobre una temàtica concreta, com referències bibliogràfiques, articles, normatives o enllaços a webs d'interès.

 
 
  • Intervencions assistides amb animals (19.06.2018)
    Les intervencions assistides amb animals (IAA) es classifiquen en tres categories: la teràpia (TAA), que s’aplica en contextos clínics i terapèutics, l’educació (EAA) que es desenvolupa en un context educatiu i d’aprenentatge, i les activitats (AAA) que promouen el benestar i la qualitat de vida de les persones.
  • Utilització reflexiva de les contencions (22.05.2018)
    Recull de publicacions, articles i recursos que ofereixen informació sobre l’ús racional de les mesures de contenció físiques i/o mecàniques i farmacològiques en la cura de persones grans dependents, persones amb demència, etc.
  • Sant Jordi 2018 (18.04.2018)
    Com ja és habitual, amb motiu de la diada de Sant Jordi, DIXIT Centre de Documentació de Serveis Socials ofereix una selecció d’assaig, narrativa i contes infantils i juvenils de temàtica social que podeu trobar aquests dies a les llibreries catalanes d’arreu de Catalunya.
  • Musicoteràpia (22.03.2018)
    Segons l’American Music Therapy Association, la musicoteràpia és una acció terapèutica, mitjançant l’ús clínic i basat en l’evidència, d’una intervenció musical duta a terme per professionals degudament qualificats. Coneguts des de l’Antiguitat, els efectes beneficiosos i terapèutics de la música estan demostrats científicament tant a nivell físic i emocional com a nivell cognitiu i conductual. 
  • Habitatge i intervenció social (14.02.2018)
    En èpoques de crisi afloren necessitats socials en matèria d’habitatge que posen en risc el dret fonamental de tota persona a un nivell de vida digna. Les situacions de vulnerabilitat que sovint impliquen dificultats d’accés i manteniment de l’habitatge, desnonaments, etc., interpel·len el conjunt de la societat i requereixen un acompanyament i una intervenció eficaç dels professionals de l’àmbit de l’acció social.
  • Recursos multimèdia (II): família, infància i adolescència, dones, col·lectiu LGBTI, serveis socials i inclusió (16.01.2018)
    Recull actualitzat dels principals recursos multimèdia disponibles als centres DIXIT. Estan agrupats en tres grans àmbits: promoció de l’autonomia personal i atenció a la dependència (discapacitat, malaltia mental i gent gran); família, infància i adolescència, dones i col·lectiu LGBTI; serveis socials i inclusió.
  • Transsexualitat (13.12.2017)
    El 22 d'octubre es va celebrar el Dia mundial de la despatologització de la transsexualitat com a reconeixement de la lluita de les persones trans per aconseguir el dret a la identitat o l’expressió de gènere.
  • Recursos multimèdia (I): promoció de l'autonomia personal i atenció a la dependència (21.11.2017)
    Recull actualitzat dels principals recursos multimèdia disponibles als centres DIXIT agrupat en dues parts. La primera part que ara presentem està centrada en l’àmbit de la promoció de l’autonomia personal i l’atenció a la dependència (discapacitat, malaltia mental i gent gran).
  • Llibres i biblioteques inclusius (18.10.2017)
    En el dossier sobre Lectura Fàcil publicat per DIXIT el gener de 2016, es mostrava com els materials de LF tenen per objectiu afavorir l’accés de tothom a la lectura i a la cultura, mitjançant l’adaptació tant lingüística com formal del contingut de tot tipus de document. D’un temps ençà, són diverses les editorials del nostre país que han optat per publicar llibres adaptats en formats diversos per tal de donar resposta a les diferents necessitats lectores i formatives dels lectors, tant infants i joves com adults, amb l’objectiu de promoure la inclusió social i l’accessibiblitat informativa i formativa.
  • Parentalitat (14.09.2017)
    En els darrers anys, les incerteses i els canvis socials, laborals i econòmics que experimenta la nostra societat, afecten i moldegen la vida diària i els valors de les persones i les famílies. En aquest context, la tasca d'educar els fills i les filles esdevé més complexa i requereix unes capacitats que permetin l'adaptabilitat al canvi i la transferència de valors i d'actituds. En aquest sentit, es planteja acompanyar i apoderar les famílies en el procés de criança i d'educació dels infants per tal de tenir cura del seu benestar emocional i de formar persones socialment ètiques i competents.
1 | 2 | 3 | 4 | 5   Següent > Total pàgines: 12