Accés al contingut Accés al menú de la secció
Inici  > ÀMBITS TEMÀTICS  > Immigració  > Publicacions
 
 
  • Inmigración y Generalitat de Cataluña (1977-2010): qué se hizo y por qué (05.12.2018)
    Amb pròleg de Victòria Camps, aquesta obra, fruit de la tesi doctoral de l’autor, analitza la política migratòria a Catalunya durant les etapes 1977-1991, 1992-1999 i 2000-2010, tot mostrant les actuacions d’èxit del passat per a guiar el treball futur. Inclou la relació de documents oficials consultats, les persones entrevistades i dades estadístiques.
  • ORALPHA: mètode d’alfabetització i comunicació oral en català (19.11.2018)
    Mètode d’alfabetització que facilita l’aprenentatge oral de la llengua d’acollida, la lectura i l’escriptura de les persones nouvingudes. Es composa d’una guia didàctica i d’un llibre d’activitats estructurats en 10 temes sobre diverses qüestions de la vida diària.
  • Pla integral del poble gitano a Catalunya 2017-2020 (19.11.2018)
    Pla que té el repte de millorar l’impacte social de les polítiques públiques adreçades al poble gitano. Compta amb més de 120 mesures i 200 accions concretes i avaluables, alineades amb l’agenda política europea, i amb una base científica contrastada.
  • Historia del pueblo gitano en España (16.10.2018)
    L’autor vol donar a conèixer els moments claus de la història del poble gitano a Espanya des del segle XV fins als nostres dies defugint els estereotips i llocs comuns, amb l’objectiu de combatre’n l’exclusió i contribuir al seu reconeixement social i cultural.
  • Combatir la islamofobia: una guía antirracista (27.09.2018)
    La islamofòbia és un fenomen que fomenta la discriminació i les conductes d’odi envers l’islam i els musulmans. Qüestions polítiques i socials com els mites o els prejudicis, així com els diversos atacs terroristes ocorreguts a Europa, impulsen el seu creixement. Diversos autors hi reflexionen i desmunten els tòpics més habituals amb l’objectiu de combatre-la.
  • Migrantes y refugiados: respuesta a las inquietudes sociales (23.07.2018)
    Reflexió sobre els reptes que planteja la crisi humanitària actual que obliga a milions de persones a desplaçar-se i refugiar-se a Europa. Es reclamen polítiques més eficaces i s'alerta sobre l’augment de sistemes de vigilància i de control de fronteres per part de la Unió Europea.
  • Pla de ciutadania i de les migracions: 2017-2020 (24.05.2018)
    Conté 433 actuacions, agrupades en 44 programes que estan organitzades en 4 eixos que defineixen els factors clau: interacció, inclusió, qualitat democràtica i eines d’estat. El primer eix recull les actuacions que aposten per la interculturalitat, el segon eix recull accions per a la igualtat, el tercer eix agrupa les actuacions en matèria de refugi, i finalment, el quart eix tracta de les eines i de la gestió de la mobilitat.
  • Viure a Catalunya: aprenem català des del panjabi (14.05.2018)
    Manual bilingüe català-panjabi per entendre i practicar frases quotidianes de la llengua catalana. A més d’informació bàsica sobre el context cultural, es compon de deu lliçons de català inicial sobre aspectes de la vida diària amb vocabulari i diàlegs que es complementen amb fitxers d’àudio disponibles al web de Política Lingüística.
  • Els de cinc rius a Catalunya: llibre d’aprenentatge de català per a la comunitat panjabi (26.04.2018)
    Manual adreçat a la comunitat sikh i panjabi de Catalunya per a l’aprenentatge de la llengua catalana. Conté vocabulari bàsic, verbs i alguns diàlegs sobre diverses situacions comunicatives en català, amb la corresponent traducció al panjabi.
  • Migración internacional en el siglo XXI: cuatro debates sobre un fenómeno en constante cambio (17.04.2018)
    Planteja el fenomen de la migració internacional a partir de quatre debats: el concepte en si mateix que s’associa erròniament a la causa econòmica de pobresa; l’efectivitat de les normes internacionals de protecció migratòria; la ponderació del valor de les remeses en el desenvolupament de les zones receptores i de trànsit, i finalment, la cooperació internacional i les polítiques públiques.
  • Mediterráneo: el naufragio de Europa (12.02.2018)
    Revisió dels esdeveniments més rellevants de la immigració a Europa al mar Mediterrani, presentat com una gran i perillosa frontera. Pren forma de denúncia per alertar sobre la tragèdia de milers de refugiats i reflexionar sobre les mesures que s’haurien d’adoptar des de la Unió Europea, al·ludint a la ètica humanitària i al nostre deure de solidaritat.
  • La integración de los inmigrantes en España: fases, patrones y dinámicas regionales durante el periodo 2007-2015 (15.01.2018)
    Estudi que té com a finalitat analitzar els resultats de l’evolució dels processos d’integració dels estrangers a Espanya. Es concreta en tres moments clau, els anys 2007, 2011 i 2015, i en els àmbits del benestar, l’ocupació i les relacions socials i ciutadania.
  • Trayectorias de jóvenes de origen diverso en Barcelona: explorando tendencias y patrones (21.12.2017)
    Estudi exploratori, a partir d’entrevistes biogràfiques en profunditat, de les trajectòries de joves barcelonins de pares immigrants amb l’objectiu de conèixer els obstacles i dificultats que han viscut així com el seu grau d’integració i benestar.
  • La atención a mujeres gitanas en situación de violencia machista: guía para profesionales (27.11.2017)
    En base al treball de camp previ per conèixer la situació dels serveis existents prestats a les dones de les comunitats gitanes a Espanya, Grècia i Bulgària, aquesta guia reuneix informació i bones pràctiques per a millorar la qualitat dels serveis i la intervenció dels professionals en matèria de violència masclista exercida a dones gitanes.
  • No (20.11.2017)
    Novel·la que té com a protagonista a un professor de literatura marroquí que viu a occident, fill de les segones generacions d’immigrants que van arribar a Europa. Des d’aquesta perspectiva cultural, explica el seu dia a dia a un amic, els seus sentiments i contradiccions: no desitja tenir fills, no s’atreveix a viure amb la dona a qui estima, no accepta la reclusió dels musulmans a l’Islam, no aconsegueix dominar la seva addició al sexe, no se sent satisfet, no es considera escindit entre dues cultures i no vol tornar al Marroc.
  • Refugiados: frente a la catástrofe humanitaria, una solución real (05.10.2017)
    El politòleg Sami Naïr reflexiona en aquest assaig sobre la dramàtica situació dels refugiats que arriben a Europa, amb una Unió Europea incapaç de fer-hi front. Mostra que hi ha solucions possibles i proposa mesures alternatives tan pels refugiats com pels immigrants econòmics.
  • Els gitanos catalans de França: llengua, cultura i itineraris de la gran diàspora (18.09.2017)
    Recorregut per les comunitats de gitanos catalans que viuen a França que mostra els seus costums, tradicions, rituals, gastronomia i llengua catalana, que mantenen majoritàriament, excepte un grup reduït que parla en lleidatà amb aportacions de l’aragonès. El seu origen se situa al Principat de Catalunya quan van anar seguint dues grans rutes migratòries al llarg de la costa mediterrània i del riu Garona.
  • Trabajo social con comunidades y mujeres musulmanas: premisas de la intervención para la plena pertenencia social (23.08.2017)
    Obra que extreu un diagnòstic i identifica els dèficits del treball social amb comunitats. Els musulmans a la Unió Europea estan més exposats als riscos de l’exclusió social i de discriminació múltiple.
  • L'Islam avui: alguns aspectes controvertits (23.08.2017)
    Aquest llibre tracta amb rigor i profunditat alguns dels aspectes més controvertits relacionats amb l’Islam i amb la seva inserció en el món contemporani, i estableix la terminologia apropiada per parlar de conceptes com gihad o xaria. Alhora, també destapa altres temes com les hurís en el paradís islàmic, la fal·làcia de la condemna a mort per adulteri, o les veritats i les mentides sobre la dona a l’Islam.
  • Digues amb qui vas, i et diré com participes: l'impacte de les xarxes personals sobre la participació associativa de la població immigrada (24.07.2017)
    Investigació sobre els processos d’integració social de la població immigrada que se centra en el vincle entre les xarxes socials i la participació associativa. S’estudia com és el procés d’integració dels immigrants en termes relacionals i quines conseqüències té sobre la seva participació en els àmbits social, cultural i polític.
  • L'emigrant 2.0: emigració juvenil, nous moviments socials i xarxes digitals (06.07.2017)
    Estudi que analitza el fenomen de l'emigració juvenil dels darrers anys en el context de la crisi econòmica i les seves diferents fases: etapa prèvia, el període d’emigració i etapa posterior. Proposa pautes d'intervenció per facilitar l'èxit del projecte migratori i el retorn de les persones que ho vulguin fer.
  • Plan de inclusión social de la población gitana de la Comunidad de Madrid 2017-2021 (29.05.2017)
    Marc integrat per a l'orientació, programació i desenvolupament de mesures adreçades a promoure la inclusió social de la població gitana a la Comunitat de Madrid en les àrees d’educació, treball, habitatge, salut i serveis socials, cultura i ciutadania, i igualtat i no discriminació.
  • Una segunda madre (08.05.2017)
    Guanyadora de diversos premis, aquesta pel·lícula brasilera mostra la vida de Val, una assistenta interna que treballa per una família adinerada i cuida el fill adolescent com a propi. L’arribada de la seva filla, que va deixar al càrrec d’uns familiars fa tretze anys, altera l’ordre de les coses i planteja un conflicte de lleialtats i de classes socials.
  • Situació laboral de la població estrangera a Catalunya: informe 2016 (12.04.2017)
    Informe estadístic sobre la presència d’estrangers a Catalunya i la seva situació en el mercat de treball durant l’any 2015. Les dades ofertes provenen del Padró d’Habitants, de l’Enquesta de Població Activa de l’Instituto Nacional de Estadística i del registre d’afiliats a la Seguretat Social.
  • Comunidades interculturales y democráticas: un trabajo colaborativo para una sociedad inclusiva (09.03.2017)
    Diferents autors de referència tracten el concepte d’educació intercultural, plantejada com una resposta social per facilitar societats inclusives, equitatives i democràtiques. També afirmen que pot donar pas un nou humanisme, lliure de prejudicis i racisme.
1 | 2 | 3 | 4 | 5   Següent > Total pàgines: 6