Accés al contingut Accés al menú de la secció
 

Publicacions

 
 
  • Llegim? com fer lectors entusiastes (03.12.2018)
    L’autor ens proposa les claus per fomentar l’hàbit lector dels infants i ens orienta sobre quines lectures triar, com fomentar l’hàbit a l’entorn familiar i a l’escola, i com fer ús de la biblioteca pública. Inclou també unes pautes per a identificar les dificultats lectores i posar-hi remei.
  • Niñ@s híper: infancias hiperactivas, hipersexualizadas, hiperconectadas (26.11.2018)
    Els autors, especialistes en psicologia clínica, ens parlen en aquest llibre dirigit a famílies, docents i professionals, de la infància actual, “colonitzada” pels adults, a la qual estem privant del seu temps propi.
  • La cursa de barques (19.11.2018)
    Conte accessible que afavoreix la integració dels nens i nenes amb discapacitat mitjançant la promoció de la lectura compartida. Amb un format innovador i escrit en català, castellà, anglès i francès, conté il·lustracions, pictogrames, transcripció al Braille, un DVD amb l’audioconte en les quatre llengües i la versió en llengua de signes en català i castellà.
  • El trabajo infantil en España (19.11.2018)
    Enfocament històric, mèdic, econòmic, social i cultural del treball infantil a Espanya entre el segle XVIII i la primera meitat del segle XX. L’ocupació dels menors en l’agricultura, la manufactura, la pesca, la mineria, la indústria i els serveis va ser una contribució essencial a la subsistència familiar i al creixement econòmic i la transformació social del país.
  • Los colores de la sexualidad (14.11.2018)
    Guia per a l’educació d’infants i joves sobre la diversitat sexual, aplicable a qualsevol context pedagògic. Els continguts teòrics es complementen amb altres més pràctics, com un test d’autoavaluació i unes dinàmiques per treballar els conceptes tractats.
  • Super sorda (12.11.2018)
    L’autora s’inspira en la seva infantesa per crear la història de la Cece, una nena que després de quedar-se sorda haurà d’adaptar-se a una nova escola i a un nou súper poder: escoltar-ho tot gràcies a un potent audiòfon. Còmic guanyador del Premi Eisner 2015 en la categoria de millor escriptor i il·lustrador.
  • El gran llibre de les famílies (08.11.2018)
    Narració il·lustrada per a infants d’entre 6 i 10 anys que mostra la diversitat de famílies i estils de vida existents, i aporta una visió normalitzada de les estructures familiars allunyades del model tradicional.
  • Moonlight: la historia de una vida (05.11.2018)
    Pel·lícula guanyadora d’un premi Oscar i un Globus d’Or, que presenta la infantesa, adolescència i adultesa de Chiron, un noi afroamericà que sobreviu en un barri conflictiu de Miami. Orfe de pare, la seva mare, immersa en la drogoaddicció, el desatén i l’abandona emocionalment creixent amb una personalitat dèbil i tímida. La seva existència, marcada per l’abandó i l’abús escolar, li presenta un altre repte en afrontar la seva homosexualitat.
  • 8 claves para poner fin al acoso escolar: estrategias para padres, madres y escuelas (29.10.2018)
    Manual per ajudar a identificar, intervenir i eradicar l’abús escolar. Presenta casos reals acompanyats d’exercicis pràctics. Crear un bon clima a l’aula, donar suport als més vulnerables, apoderar els testimonis perquè actuïn i incidir en els aspectes emocionals i socials que estimulen l’abús, són algunes de les estratègies que es proposen.
  • Manual del síndrome de alienación parental: claves para comprender el maltrato psicológico infantil en casos de divorcio: la situación en España (22.10.2018)
    Obra multidisciplinària que presenta un estudi exhaustiu sobre la síndrome d’alienació parental a Espanya, tant des del punt de vista psicològic, com social i jurídic, adreçat a professionals de l’àmbit social, educatiu, sanitari i legal.
  • Enllaçar-se i altres embolics: històries, historietes i historiasses de famílies no ben bé com les altres (08.10.2018)
    Narracions d’autors diversos sobre famílies enllaçades, que tal i com s’explica a la nota de l’editora, són aquelles que tenen fills que formen part de més d’una família. Els relats descobreixen les entranyes familiars del dia a dia, avorrides, divertides, esbojarrades, surrealistes, quotidianes, eroticofestives, extremes, emotives i futuristes. Una contribució literària positiva sobre la diversitat familiar.
  • Àvia, ja sé que has oblidat el meu nom (04.10.2018)
    El dia del seu desè aniversari, un nen anirà a visitar a l’àvia a la residència. Malauradament, ella pateix la malaltia d’Alzheimer i no el reconeixerà ni li farà cap regal. Fruit de l’amor que sent per ella, li escriu una història on explica qui és ell, quin és el seu món, qui és l’àvia, la relació que mantenen, així com les diverses vicissituds de la malaltia que ella pateix.
  • L'ombra de la Clara (25.09.2018)
    Conte il·lustrat per a infants per prevenir i detectar situacions d’abús sexual. És alhora una eina pedagògica acompanyada d’unes pautes i d’un manual complementari en línia per treballar els temes clau de la història, que té com a protagonista la Clara, una nena que simbolitza les seves pors envers l’abús a partir d’una ombra.
  • Transexualidad, adolescencias y educación: miradas multidisciplinares (20.09.2018)
    Obra coral que aborda el fet transsexual en l’adolescència, incidint en el seu tractament en l’àmbit educatiu. Aborda l’adquisició de gènere a la infància i adolescència, el fenomen de la patologització trans i la transfòbia, i la inclusió trans a l’escola. Alhora ofereix eines i recursos als professionals de l’àmbit social i educatiu per fer possible una transformació del sistema educatiu com a agent que aposta per la diversitat de gènere i la igualtat sexual.
  • Les lleis naturals del nen: la revolució de l'educació a l'escola i a casa (17.09.2018)
    Recuperant el llegat de Maria Montessori, l’autora va realitzar un exitós experiment educatiu a un parvulari de França que posa l’èmfasi en el potencial innat dels infants. Es recull l’experiència i les bases educatives d’aquesta iniciativa pionera basada en les lleis naturals del nen, els principis científics que marquen el seu aprenentatge i creixement.
  • A cambio de nada (10.09.2018)
    Dario és un adolescent problemàtic que pateix la separació dels seus pares i els posteriors conflictes familiars i econòmics. Fart de la situació, fuig de casa per iniciar una nova vida. Començarà a treballar al taller de motos d’un home sense escrúpols, viurà diverses desventures amb el seu millor amic i coneixerà l’Antònia, una anciana solitària lliure de prejudicis.
  • Escola, famílies i comunitat: la perspectiva imprescindible per educar avui (03.09.2018)
    D’acord a la realitat actual, es fan necessàries noves pràctiques educatives que deixin enrere l’educació tradicional. Es planteja la perspectiva plural de l’educació per a educar de forma pertinent tenint en compte família, escola i comunitat i la seva interdependència (EFC). També es repensen alguns reptes i es recullen iniciatives educatives EFC.
  • Em dic Joan i crec que soc dolent (30.08.2018)
    Pautes educatives específiques orientades a mares, pares i mestres per atendre les dificultats que presenten alguns infants i ajudar-los a madurar. Mostra exemples pràctics que il·lustren aquestes dificultats: infants que no avancen adequadament en el llenguatge, que tenen por, que no saben dormir sols o que no volen separar-se dels pares.
  • Nuevo diccionario para el análisis e intervención social con infancia y adolescencia (23.08.2018)
    Obra que compila definicions i articles sobre 250 conceptes utilitzats habitualment per la psicologia, la judicatura, el treball social, la pediatria social i, en general, aquelles disciplines relacionades amb l'estudi, la intervenció i les polítiques sobre infància i adolescència.
  • Infàncies: educar i educar-se (30.07.2018)
    Recull d’escrits sobre infància, educació, famílies, mestres i comunitat, publicats originàriament pels autors a diaris locals. S’estructuren en tres àmbits: “Escoltar a la infància” on es destaca la importància del respecte i l’escolta activa; “Familiaritzar l’educació”, on es parla d’acollir i acompanyar les famílies; i “Educar i educar-se” que descriu com educadors i famílies s’eduquen mútuament alhora que intenten educar.
  • Empantallados: cómo convivir con hijos digitales (16.07.2018)
    Obra adreçada a mares, pares i docents que reflexiona sobre les infinites possibilitats que ofereixen les noves tecnologies i sobre com influeixen en el desenvolupament, l’aprenentatge, la conducta i les relacions dels infants i joves.
  • El club de los Superman: el día a día de los niños y niñas superdotados (12.07.2018)
    Visió positiva i constructiva de la superdotació per acompanyar els infants amb altes capacitats. Els missatges que evoca, fruit dels pensaments d’infants i els testimonis de pares i mestres, mostren com n’és d’essencial ajudar-los a apreciar la seva intel·ligència i incentivar el seu anhel d’aprendre, per evitar problemes motivacionals, emocionals i de conducta.
  • Ni princeses ni pirates: per educar nenes i nens en llibertat (09.07.2018)
    Llibre orientat a combatre les conseqüències de l’educació sexista amb exemples reals, aplicats a la infància i a l’adolescència. L’autora, experta en coeducació, promou l’educació en igualtat d’oportunitats perquè no es limiti als infants per raons de gènere i es desenvolupin realment lliures.
  • Guía de práctica clínica sobre la depresión mayor en la infancia y la adolescencia: actualización (25.06.2018)
    Aquesta guia ofereix les qüestions clíniques més rellevants del trastorn de depressió clínica en infants i adolescents basades en l’experiència clínica actual: definició i prevalença, diagnòstic, tractament, aspectes legals a Espanya, investigació futura, etc.
  • Dret dels infants a viure sense violència (article 19 de la Convenció sobre els drets de l'infant): observació general del Comitè dels Drets de l'Infant (2011) (18.06.2018)
    Descripció del contingut de l’article 19 de la Convenció sobre els Drets de l’Infant que recull el dret dels infants a viure sense cap tipus de violència. També descriu el protocol d’actuació per garantir que els estats estableixin les mesures necessàries.
1 | 2 | 3 | 4 | 5   Següent > Total pàgines: 14