Accés al contingut Accés al menú de la secció
Inici  > ÀMBITS TEMÀTICS  > Família, infància i adolescència
 

Família, infància i adolescència

Des d'aquesta secció podeu accedir a informació d'actualitat i recursos relacionats amb polítiques d'atenció i promoció de la família, l'atenció a la infància i l'adolescència i els acolliments i adopcions.
 

Destacat DIXIT

 
  • Dossier temàtic: addiccions a les pantalles  

     

    L’ús generalitzat i intensiu de les noves tecnologies (internet, xarxes socials, mòbils, videojocs, jocs en línia, etc.) per part dels infants i els adolescents genera una inquietud creixent entre els familiars i els professionals, donat que a vegades certs usos excessius poden derivar en una dependència o una addicció conductual o comportamental. Aquest dossier presenta un conjunt de recursos i documents d’interès per conèixer i comprendre aquesta realitat.

  • Articles del Butlletí inf@ncia

     

    Articles publicats al Butlletí inf@ncia de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència elaborats per reconeguts professionals del sector.


Publicacions

 
  • Educando la alegría (17.01.2019)
    L'alegria és una emoció indispensable per a la persona i per al desenvolupament ple i conscient dels infants i adolescents. Les estratègies incloses en el manual orienten en l’educació de l’alegria per tal d’oferir-los uns mecanismes de salut que els permetin disposar de la fortalesa emocional adequada. L’alegria els ajudarà a desenvolupar el moviment, l’exploració, l’optimisme, el creixement, la socialització, la intimitat, la protecció i la resiliència.
  • Llegim? com fer lectors entusiastes (03.12.2018)
    L’autor ens proposa les claus per fomentar l’hàbit lector dels infants i ens orienta sobre quines lectures triar, com fomentar l’hàbit a l’entorn familiar i a l’escola, i com fer ús de la biblioteca pública. Inclou també unes pautes per a identificar les dificultats lectores i posar-hi remei.
  • La cursa de barques (19.11.2018)
    Conte accessible que afavoreix la integració dels nens i nenes amb discapacitat mitjançant la promoció de la lectura compartida. Amb un format innovador i escrit en català, castellà, anglès i francès, conté il·lustracions, pictogrames, transcripció al Braille, un DVD amb l’audioconte en les quatre llengües i la versió en llengua de signes en català i castellà.
  • Techo y comida ¿y a ti quién te rescata? (20.12.2018)
    Una jove mare soltera es troba en una situació desesperada quan l’atur i la vulnerabilitat se sumen, de sobte, amb una amenaça de desnonament. La lluita a contracorrent és la mostra d’una mare en busca de la dignitat pròpia i la del seu fill.
  • Niñ@s híper: infancias hiperactivas, hipersexualizadas, hiperconectadas (26.11.2018)
    Els autors, especialistes en psicologia clínica, ens parlen en aquest llibre dirigit a famílies, docents i professionals, de la infància actual, “colonitzada” pels adults, a la qual estem privant del seu temps propi.

Activitats

 

Convocatòries

 
  • XII edició Premi Europeu Carlemany de la Joventut 2019. Termini: 28/01/2019  

    El Parlament Europeu i la Fundació Premi Internacional Carlemany d’Aquisgrà conviden els joves de tots els estats membres de la Unió Europea a participar en un concurs sobre el desenvolupament de la Unió Europea, la integració i les qüestions relacionades amb la identitat europea.

  • Tercera edició del Concurs ICIP de Hip-hop per la Pau. Termini: 30/01/2019  

    El Concurs ICIP de Hip-hop per la Pau té per objectiu donar visibilitat al compromís i la creativitat dels joves en l'àmbit de la cultura de la pau. Per presentar-se al concurs cal formar un grup d'un mínim de tres persones, composar una peça de hip-hop amb versos de creació pròpia i fer una gravació en vídeo de la interpretació, d'un màxim de 4 minuts de durada.

  • 7a edició dels Premis FaPaC 2019. Termini: 31/01/2019  

    Premis per al reconeixement de les accions educatives i participatives impulsades per les AMPA/AFA associades de tot Catalunya.

  • EACEA/21/2018. Inclusió social i Valors Comuns: La Contribució en el Camp de l'Educació i la Formació. Termini: 26/02/2019  

    Aquesta subvenció de l'Agència Executiva per l’Educació, l’Audiovisual i la Cultura (EACEA en anglès) té com a objectius generals fer difusió o ampliar les bones pràctiques sobre l’aprenentatge inclusiu i la promoció de valors comuns, especialment les iniciades a nivell local i desenvolupar i aplicar pràctiques i mètodes innovadors per promoure l’educació inclusiva i fomentar valors comuns.

  • 3a edició del Premi Interuniversitari Colònies i Educació 2019. Termini: 30/06/2019  

    Aquest guardó vol donar reconeixement als estudis i la recerca sobre les estades educatives dels infants i joves a les cases de colònies de Catalunya. El premi es dirigeix a estudiants universitaris que tinguin relació amb l’educació, la formació del professorat, la pedagogia, l’educació social, el treball social, l’activitat física esportiva o la gestió cultural.

  • VI Premi Internacional en Educació Social Joaquim Grau i Fuster. Termini: 31/08/2019  

    La finalitat del guardó és promoure la reflexió escrita sobre la pràctica professional en el camp de l’educació social en els àmbits de la infància, l’adolescència i la joventut. El premi té l'objectiu de retre homenatge a Joaquim Grau i Fuster com a persona i com a educador social i també als professionals que treballen en el camp de l'Educació Social i que aporten, des de la seva reflexió, noves maneres d'entendre i d'exercir la professió.


Més recursos relacionats